A Ceglédi SZC Szterényi József Technikum és Szakképző Iskola immár több mint 30 éve kínál lehetőséget a monori és környékbeli települések lakóinak, hogy a munkaerőpiac igényeinek megfelelő szakmát szerezhessenek. Az iskola széles szakmakínálatával mind az általános iskolából továbbtanuló, mind a felnőtt lakosság számára biztosítja az ipari-, építőipari-, a gazdasági-, pedagógiai-, kreatív ágazatokban a technikumi és szakképző iskolai szakmai oktatást nappali rendszerben, illetve a felnőttek részére a munkavégzéshez igazodó időbeosztásban. Mint a környék legjelentősebb szakképzést nyújtó intézménye, alapításának 30. születésnapjára nagy ajándékot kapott: az elkövetkező években egy hatalmas beruházás eredményeként korszerű szakképzési központtá válhat.

A tervezési munkák jórészt a 2021. évben folytak. Az iskola szakembereinek specifikus igényei és ötletei alapján a Sugár-Terv Kft. mérnökei az év végére elkészítették az engedélyes terveket. Az intézmény két új épülettel is bővülhet: a 4. számú főút felőli udvarrészen egy korszerű tanműhely került megtervezésre, melyben csúcstechnológiás gépekkel felszerelt fémipari és faipari műhely, valamint pneumatikai és automatizálási labor kerülhet kialakításra.

Ezek a tanműhelyek olyan technikusi szintű képzések helyszínei lehetnek majd, amelyek megfelelnek az ipari igényeknek, és a mérnöki pályát tervezők számára is biztosítják a megfelelő felkészülést a felsőoktatásba történő továbbtanuláshoz. Az intézmény parkoló felőli oldalán egy új iskolaszárny megépítése a cél, mely egy üvegfolyosóval kapcsolódik majd a jelenlegi főépülethez. Ebben az épületben korszerű szaktantermek, okos termek, valamint az elektronikai és az elektrotechnikai labor kerülhetnek kialakításra.

A tervezett beruházás lehetővé teszi, hogy a tanulók a legkorszerűbb körülmények között tanulhassanak. A környékbeli cégek a szakképzési centrummal és az iskolával együttműködve itt valósíthatják meg szakmai képzéseiket, akár saját munkavállalóik, akár leendő dolgozóik, vagyis az iskola tanulói számára, duális képzés keretében. Ebben az esetben az iskola a külső partnerrel közösen valósítja meg a szakképzésben tanulók felkészítését a szakmai vizsgára. A tervek jóváhagyását követően fenntarthatósági tanulmány kerül a döntéshozók asztalára, melynek nyomán érdemi döntés születhet a kivitelezés ütemezése kapcsán.