Kapcsolatok

2700 Cegléd, Hungary
Kossuth Ferenc utca 32.

Telefon: +36-53-505-090
Fax: -
Email: ckik@ckik.hu
Web: http://www.ckik.hu
Közösségi oldal: facebook.com/ckik.hu/

 

 

 

 

 

CEGLÉDI SZC KÖZGAZDASÁGI ÉS INFORMATIKAI SZAKGIMNÁZIUMA!

Tagintézmény-vezető: Imréné Lukácsi Ildikó

Nevelés-oktatási tagintézmény-vezető helyettes: Kovács Zoltán

Szakmai tagintézmény-vezető helyettes: Motyovszki Tibor

Gyakorlati oktatásvezető: Juhászné Ponert Ágnes

 

1963 Közgazdasági tagozat indítása a Kossuth Lajos Gimnáziumban
1965. április 24. A Közgáz építésének megkezdése
1967. december 28. Az építés befejezése, az épület átadása
1968. január 1. A szakközépiskolai tagozat önállósult, létrejött a Közgazdasági Szakközépiskola és Gimnázium. Az új, 8 tantermes épületben egy közgazdasági és egy gimnáziumi osztályunk volt. A tanítás január 8-án kezdődött. Az első igazgató: Dr. Vámosi Nándor.
1968/69 Erre a tanévre első osztályba már csak szakközepesek nyertek felvételt. A két szakközépiskolai ágazat: számvitel gazdálkodási és gép-gyorsíró általános ügyviteli
1970 Az iskola új neve: Április 4.1 Közgazdasági Szakközépiskola és Gimnázium
1971 Az utolsó gimnáziumi osztály elballagása után az iskola neve: Április 4. Közgazdasági Szakközépiskola
1972 szeptembere Levelező tagozat indítása számvitel gazdálkodási ágazaton
1973 szeptembere Iskolánkkal közös igazgatás alá került a korábban önállóan működő, kétéves képzésű Gép- és Gyorsíróiskola, így már tízre bővült a tanulócsoportok száma
1976 szeptembere Elindult a levelező tagozaton érettségizettek kétéves közgazdasági kiegészítő tagozata
1977 Sági Ferencné lett az iskola igazgatója
1987 Abonyba került a Gép-Gyorsíró Szakiskola, ott 1990-ig a Közgáz tagozataként működött
1989/90 Ebben a tanévben indítottuk számítástechnikai ágazatunkat. Szakmai végzettségük: középfokú számítástechnikai programozó és számítógépre képesített könyvelő.
1990 4 kicsi és 1 nagy tanteremmel bővült az iskola
1990 Az iskola neve Ceglédi Közgazdasági Szakközépiskolára változik
1991 Tóth Géza lett az iskola igazgatója
1991. október 21. Bekapcsolódtunk az ún. „világbanki modell” kidolgozásába, követő iskolaként, a közgazdasági szakmacsoportban
1991. november 13. Megalakul a Ceglédi Közgazdasági Alapítvány
1992 szeptembere Elindult az általános közgazdasági (világbanki) ágazat az igazgatás-ügyviteli ágazat helyett. Az itt tanulók szakmai végzettséget ún. ötödéves képzés keretében szerezhettek.
1992 Stratégiai tervünkben a következő módon fogalmaztuk meg küldetésünket: Korszerű ismereteket adó, a munkaerőpiac igényéhez rugalmasan alkalmazkodó, az oktatás változásaira nyitott, tanulócentrikus iskola” akarunk lenni.
1992 Elkészült az iskola új számítástechnika blokkja, valamint emeletráépítéssel 3 új tanterem
1992 Ekkor iskoláztunk be először tanulókat ötödéves képzésbe, kísérleti jelleggel, minisztériumi engedéllyel, banki ügyintézőként és vállalkozási ügyintézőként.
1992 A megújuló könyvtár az 1. emeletre költözött
1993/94 A számítógépes gépírásoktatás bevezetése
1993 Ettől az évtől immár PHARE-iskolaként dolgoztunk a világbanki projektben
1994 A taniroda felavatása
1995 Megszűnt az igazgatás-ügyviteli ágazat, az utolsó ilyen osztály is leérettségizett
1995 Sági Ferenc vezetésével megkezdte működését a Közgázban a Gábor Dénes Műszaki Informatikai Főiskola kihelyezett tagozata
1997/98 Mérlegképes könyvelői ötöd-, hatodéves képzés indult
1998. március 26. Az iskola felveszi a Ceglédi Közgazdasági és Informatikai Szakközépiskola nevet
1998 Internetes gépterem kialakítása a Sulinet-program keretein belül
1998 szeptembere Mindhárom osztályunkban világbanki tanterv szerint folyik a képzés, miközben a levelező tagozat estivé alakul át
1998 novembere ECDL akkreditált vizsgaközpont működése iskolánkban
1998/99 Megkezdi működését iskolánkban a Ceglédi Ifjúsági Vállalkozási Központ
1998-2000 Sátortető kialakítása, a tetőtér beépítése, informatikai kabinet kialakítása: 600 m2-rel bővül iskolánk
1999 decembere Csatlakoztunk az Ifjúsági Szakképzés Korszerűsítése világbanki projekthez a két tannyelvű középfokú gazdasági informatikus OKJ-s képzésünkkel.
2000. szeptember 15. A tetőtér átadása, 5 informatikai tanterem és az új taniroda birtokbavétele
2001 januárja PITMAN nyelvvizsgaközpont működése iskolánkban
2001 Megkezdődik a Comenius 2000 minőségbiztosítási modell kiépítése
2002 júniusa Lezajlanak az utolsó szakmai érettségik, innentől már csak ötödéves képzéssel lehet szakmai végzettséghez jutni
2002 szeptembere Akkreditált felsőfokú képzések indítása: idegenforgalmi szakmenedzser, számviteli szakügyintéző
2003 Tagjává váltunk az Európai Innovatív Iskolahálózatnak
2004 szeptembere Elindul a nyelvi előkészítő évfolyam (nulladik osztály)
2005 Létrejött a Dél-Pest Megyei Térségi Integrált Szakképző Központ, amelynek munkájában partneriskolaként vettünk részt
2006/07 Európai uniós pályázat (HEFOP) eredményeként megkezdődik a kompetenciaalapú oktatás iskolánkban, amelyet TÁMOP-os, pályázat keretei között fejlesztünk tovább
2008/09 Nyerünk a TÁMOP 3.1.4 „A kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés - Innovatív intézményekben” című kompetenciafejlesztési pályázaton. Intézményi szinten megvalósul a kompetencia alapú oktatási programcsomagok implementációja, új tanulásszervezési eljárások bevezetése, ehhez kapcsolódóan az iskola pedagógusainak szakmai felkészítése, és a fejlesztésekhez kapcsolódó eszközök, oktatási segédanyagok beszerzése.
2009 A Budapesti Gazdasági Főiskolával együttműködve banki szakügyintéző felsőfokú szakképzés indul
2009/10 A Budapesti Gazdasági Főiskolával együttműködve Banki szakügyintéző felsőfokú szakképzés indul
2010/11 A TÁMOP-3.1.7-11/2 „Referencia-intézmények országos hálózatának kialakítása és felkészítése” pályázaton előminősített referencia-intézménnyé válunk.
2011 Imréné Lukácsi Ildikó lesz az iskola igazgatója
2011/12 Tóth Géza 20 éves iskolavezetése után Imréné Lukácsi Ildikó lesz az iskola igazgatója.
2012. január 1-től fenntartónk a Pest Megyei Intézményfenntartó Központ. A kerékpártárolóba való bejutást a főbejárat mellett kialakított kapu és a járda szélesítése könnyíti meg.
2012/13 Hatályba lép a Nemzeti Köznevelésről szóló 2011. évi CXC. törvény. A korábbi kettő helyett egy nyelvi előkészítő osztály indítunk. Ekkor indul az utolsó felsőfokú szakképzésként szervezett Banki szakügyintéző ötödéves képzés.
2013. április 1-től fenntartónk a Klebelsberg Intézményfenntartó Központ.
2013/14 Ötödéven Pénzügyi-számviteli ügyintéző OKJ-s képzést indítunk. A kilencedikeseknél ismét elkezdődik az a típusú szakmai képzés, amelyet a 12. évfolyam végén szakmai érettségi zár. A közgazdasági szakirányon belül (nyelvi előkészítő évfolyammal kezdődő) pénzügyi-számviteli ügyintéző, az informatikai szakirányon belül pedig gazdasági informatikus, illetve szoftverfejlesztő kilencedikes osztályokat iskolázunk be. Tükrös tornaszobát alakítunk ki a megnövekedett számú testnevelésórák helyigényének kielégítésére. Felújítjuk a tornaterem parkettáját is. A HVG 2013. decemberi számában közzétett szakközépiskolai rangsor alapján Pest megyében a harmadik, az országban a 14. legjobbak vagyunk.
2014/15 A 303-as gépterem kettéosztásával már két gépírástermünk van. Hat kollégánk szaktanácsadói, öt pedig szakértői tanfolyamot végez.
2015. július 1-től megalakul a Ceglédi Szakképzési Centrum, fenntartónk a Nemzetgazdasági Minisztérium, új nevünk: Ceglédi SZC Közgazdasági és Informatikai Szakközépiskolája.

2015/16 Minden osztályterembe projektor kerül. Felnőttoktatás újraindítása esti képzésben. 2016 áprilisában nagy sikerű Kerti partit szervezünk szülőkkel, diákokkal. Cisco Hálózati Akadémia leszünk az informatika ágazat képzéseinek segítésére.
2016/17 Ismét névváltozás: Ceglédi SZC Közgazdasági és Informatikai Szakgimnáziuma. Életbe lépnek a szakgimnáziumi kerettantervek. Minden osztályteremben van asztali számítógép. A pedagógus önértékelés indulása. Language Cert nyelvvizsgaközpont indulása. Sikeres pályázat után az Oktatási Hivatal bázisintézménye leszünk, a Szolnoki POK területén egyetlen szakgimnáziumként. Meghívásos pályázattal az Európai Parlament Nagykövet iskolája leszünk.

2017/2018 50 évesek vagyunk!